Ősszel sem nehéz!


Ősszel sem nehéz!

Az újrahasznosítás, szelektív hulladékgyűjtés témával folytatódik a Médiaunió Nem nehéz…! című kampánya
Budapest, 2016.09.X – Nem nehéz…!, erről szól a Médiaunió idei kampánya, amelynek témája a környezetvédelem, a tudatos fogyasztás, és a hulladék újrahasznosítása. A kampány tavaszi szakaszában a hulladék keletkezésének megelőzése volt a középpontban, míg az őszi kampány arra fókuszál, hogy mit tudunk kezdeni a keletkezett szeméttel. A kampánya célja, hogy lehozza a tudatos fogyasztás gondolatát a „fellegekből a földre”, és bebizonyítsa az embereknek, hogy nem nehéz környezettudatosan élni.


 
Idén áprilisban indult útjára a Médiaunió Nem nehéz…! kampánya, amelynek célja, hogy egyszerű, a mindennapi élet során könnyen alkalmazható környezetvédelmi tippekkel, tanácsokkal lássa el az embereket. A kampány első fele szeptemberben ér végét, ennek témája a tudatos fogyasztás, a környezetvédelem volt. Ebben a szakaszban azt hangsúlyozták, tudunk tenni az ellen, hogy még több szemét, hulladék keletkezzen mindennapi tevékenységünk során.
 
Ezzel kapcsolatban adott a kampány tippeket a tavaszi kampány kommunikációs üzeneteiben is. A különböző tömegmédiumokban futó reklámok olyan egyszerű lépésekre hívták fel a figyelmet, mint hogy húzzuk ki a töltőt a falból, vigyünk magunkkal bevásárlótáskát és ne vásároljunk felesleges dolgokat. Szó esett emellett a PET palackok elleni küzdelemről, a tudatos vízfogyasztásról, a papírhulladékról, a feleslegesen keletkező élelmiszerhulladékról, a tudatos vásárlásról és arról is, hogy a nyári nagy melegben is maradjunk környezettudatosak.
 
A kampányhoz több közismert ember is csatlakozott és emelte fel hangját a környezetvédelem érdekében. A velük készült rövid videókban a hírességek tanácsokkal látnak el minket azzal kapcsolatban, hogyan tudunk odafigyelni a környezetünkre. Till Attila hisz abban, hogy a maga környezetében mindenki tud tenni a Földért, csak egy kis odafigyelés kell hozzá. Vadon Jani a vámpírenergia káros hatásaira hívta fel a figyelmet, míg Lola amellett állt ki, hogy figyeljünk oda a nyaralás alatti is a környezettudatos viselkedésre. Geszti Péter azért tartja fontosnak, hogy odafigyeljünk a mindennapi tevékenységünk során a környezetvédelemre, mert szeretné, ha az unokái is élhető Földön tudnának majd élni. Bárdosi Sándor, olimpia ezüstérmes birkózó azt javasolta, ha tudjuk, akkor a papír mindkét oldalát használjuk, és emellett a tudatos élelmiszerfogyasztás fontosságára hívta fel a figyelmet. Madaras Norbert, kétszeres olimpiai és világbajnok vízilabdázó pedig arról mesélt, hogy egyszer 200 napig nem vásárolt magának semmi felesleges holmit.
 
Az idei SZIGET fesztiválon is megjelent a Nem nehéz kampány. Maga a SZIGET is hangsúlyosan kezelte a témát, egyik mottója a SZIGET is recycling volt, a Nem nehéz…! kampány keretében pedig Nagy Ákos, súlyemelő világbajnok emelte feje fölé a vállalkozókedvű fesztiválozókat. Ezzel ők is elmondhatták magukról, hogy „A környezetvédelem nem nehéz, és én sem vagyok az”.
 
A kampány őszi szakaszának témája az, hogy mit tudunk kezdeni a már meglévő hulladékkal: az újrahasznosítás, újra felhasználás, szelektív hulladékgyűjtés kerülnek a középpontba. A Nem nehéz…! kampány őszi szakaszához a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. is csatlakozott, a tervek szerint több közös figyelemfelkeltő aktivitás is várható. Az új reklámfilmek október elejétől láthatóak majd a különböző felületeken. A kampány második felében az is a fő cél, hogy hasznos, könnyen alkalmazható tippekkel lássák el az embereket. Ezeket az érdeklődők a kampány Nem nehéz című Facebook oldalán tudnak elérni.
  
Háttérinformáció:
 
A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel és koordinálja a pr- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.
 
A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke dr. Schmidt Mária, tagjai Novák Péter, Rudolf Péter, Csányi Sándor és Somody Imre.
 
Nem nehéz… kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média. A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro-bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.
 
Médiaunió Alapítvány
Kapcsolat:
www.mediaunio.hu
info@mediaunio.hu
david.vincze@emeraldpr.hu