Energiavámpírok a lakásban


Energiavámpírok a lakásban

Európában az energiavámpírok mintegy 13 milliárd eurót szívnak ki a zsebünkből évente

Az emberek többségbe nem húzza ki a különböző elektronikai eszközök töltőit a konnektorból, ha már nem töltik a készüléküket, ezzel „vámpírokat” engednek be a mindennapi életükbe. Ugyanis azt az energiát, amit a bedugva maradt töltők, vagy használaton kívül lévő berendezési eszközök használnak, vámpír energiának nevezzük. Ezek az eszközök folyamatosan be vannak dugva, és megállás nélkül használják a Föld nem megújuló energiaforrását, ezzel felhasználva a Föld tartalékait.

A háztartások teljes áramfogyasztásának a 15%-át az elektromos berendezések „vámpír” fogyasztása teszi ki, derül ki a Nemzetközi Energia Ügynökség közleményéből. Az elkövetkezendő években ez a szám még tovább fog nőni, ugyanis arra számítanak, hogy 2022-re 30% lesz, míg 2030-ra a triplája, azaz 1,700 Terawatt lesz, ami a 2009-es teljes USA és Japán fogyasztásának felel meg. Európában a vámpír energiafogyasztás eléri a 13 milliárd €-t évente. A 2012-ben megfogalmazott Hatékony Európai Energia Kibocsátás Irányelv szerint az Európai Unió 2020-ra 20%-kal szeretné növelni a hatékony energiafelhasználást.

Melyek azok az eszközök, amelyek leginkább képesek elszívni feleslegesen az energiát? Ilyen eszközök a bedugva maradt mobiltelefon töltő, a bedugva maradt laptop töltő, mikrohullámúsütő és a számítógép, a bekapcsolva maradt televízió illetve DVD lejátszó, de ide lehet sorolni az éjszakára bekapcsolva maradt egyéb irodai eszközöket is. Ezek az eszközök a modern vámpírok, amelyek havi szinten akár 10%-kal is megdobhatják a számlánkat.

De egyáltalán nem nehéz felvenni a harcot ezekkel az energiaszívókkal, csak egy kis odafigyelésre van szükség. Többek között erről is szól a Médiaunió 2016-os kampánya, amelynek a fő üzenet a Nem nehéz… Nem nehéz tenni az energia vámpírok ellen, és nem nehéz odafigyelni, hogy ne engedjük be őket a mindennapi életünkbe, amivel sokat tehetünk azért, hogy unokáink is élhető körülmények között tudjanak élni a Földön.

Néhány tipp arra, hogyan tudjuk legyőzni az energiavámpírokat:

  • Mindig húzd ki a töltőt a konnektorból, ha már nem használod.
  • Ha már nem használod az adott eszközöt, vagy te hagyod el utoljára az irodát, kapcsold ki az áramelosztókat.
  • Mindig áramtalanítsd, húzd ki azokat a háztartási eszközöket, amelyek nem szükségesek, hogy folyamatosan működjenek.
  • Használd a TV, DVD, játék készülékeken a kikapcsolás gombot, ne maradjon Stand By állapotban sem.

A Médiunió idei, Nem nehéz kampányának a célja, hogy megértesse az emberekkel egyéni felelősségüket, és hogy döntéseikben szemponttá váljon a környezetvédelem. „A környezet védelme egyáltalán nem ördöngösség, nem bonyolult feladat, amely meghaladná bárki erejét. Olyan pofonegyszerű döntéseket kell csak meghozni, hogy nem veszem meg a nyolcadik pöttyös ruhát, nem pazarlom az áramot, viszek táskát a bevásárláshoz és szelektíven gyűjtöm a hulladékot”- mondta Novák Péter, az idei kampány nagykövete. A kampány során az érdeklődők további tippeket, és hasznos tanácsokat kaphatnak a nemnehez.hu weboldalon, és a kampány Nem nehéz című Facebook oldalán.

 

Háttérinformáció:

Nem nehéz… kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média.  A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro-bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.

A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel és koordinálja a pr- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.

A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke dr. Schmidt Mária, tagjai Novák Péter, Rudolf Péter, Csányi Sándor és Somody Imre.

A filmek letölthetők innen:
https://www.youtube.com/watch?v=KR43BM7Khaw
https://www.youtube.com/watch?v=bd2iOxyt10A

Médiaunió Alapítvány
Kapcsolat:
www.mediaunio.hu
info@mediaunio.hu
zsofia.lakatos@emeraldpr.hu
 
 

médiaunio Hirdetés
Hirdetés